Laman

Rabu, 05 Desember 2012

DOA RASULULLAH SAW


Doa Rasulullah SAW

Ya ALLAH, dengan pengetahuanMu terhadap yang ghaib dan dengan kuasaMu atas makhluk, hidupkanlah aku selama Engkau ketahui  bahwa kehidupan itu lebih baik bagiku dan matikanlah aku jika kematian itu lebih baik bagiku. Aku memohon kepadaMu agar aku selalu takut kepadaMu, baik  dikala sepi ataupun ramai.. Aku memohon kepadaMu perkataan yang benar pada waktu marah dan tenang. Aku memohon kepada,Mu kesederhanaan di waktu fakir dan kaya. Aku memohon kepadaMu nikmat yang tiada lenyap. Aku memohon kepadaMu penyejuk mata yang tiada terputus. Aku memohon kepadaMu sikap menerima qodho sesudah terjadi.. Aku memohon kepadaMu kehidupan yang damai sesudah mati.. Aku memohon kepadaMu kelezatan memandang WajahMu. Aku memohon kepadaMu kerinduan untuk dapat berjumpa denganMu tidak dalam keadaan susah yang membahayakan dan bukan dalam keadaan mendapatkan ujian yang menyesatkan.. Ya ALLAH hiasilah kami dengan hiasan iman dan jadikanlah kami orang-orang yang mendapat hidayah........

Tidak ada komentar: